XVII Podlasie Jazz Festival

XVII Podlasie Jazz Festival
20-21.10.2018 Biała Podlaska
aula AWF ul. Akademicka 2

Organizator festiwalu: Bialskopodlaskie Stowarzyszenie Jazzowe
Dyrektor festiwalu: Jarosław Michaluk
Honorowy Patronat: Prezydent Miasta Białej Podlaskiej Dariusz Stefaniuk
Sponsorzy Główni:

Bilety w cenie 50 zł- I dzień, 60 zł- II dzień, karnet 90 zł
Przedsprzedaż biletów: Pizzeria „Roma” ul. Brzeska 1 tel. 83 344 44 20 oraz Sklep Muzyczny ” Music Audio” ul Janowska 11 tel.83 342 47 57

Podlasie Jazz Festival to jeden z najpopularniejszych i najważniejszych festiwali jazzowych Polski wschodniej, który na stałe wrósł już w pejzaż kulturalny stolicy Południowego Podlasia Białej Podlaskiej .Od ponad 15 lat cieszy się nieprzerwanie dużym zainteresowaniem wśród wielbicieli jazzu.

Występowali na nim znakomici polscy artyści oraz międzynarodowe gwiazdy ze Stanów Zjednoczonych, Europy Zachodniej, Ameryki Południowej, Indonezji, a także Białorusi, Ukrainy. Festiwal stwarza także możliwość występów młodym obiecującym muzykom jazzowym, którzy zostali już wcześniej zauważeni i docenieni. Występowali tutaj tak znakomici artyści jak m.in. : Kevin Mahogany, Hiram Bullock, Michael „Patches` Stewart, Saskia Laroo, Nippy Noya, Steve Logan, Felton Crews, Mc Stewlocks, Apple Tea. A z polskich wykonawców: Urszula Dudziak, Jan Ptaszyn Wróblewski, Zbigniew Namysłowski, Ewa Bem, Tomasz Szukalski, Włodzimierz Nahorny, Krzesimir Dębski, Włodek Pawlik, Henryk Miśkiewicz, Piotr Baron, Kazimierz Jonkisz, Aga Zaryan, Stanisław Soyka, Marek Bałata ,Krzysztof Ścierański, Marek Napiórkowski, Cezary Konrad, bracia Niedzielowie, Grażyna Łobaszewska, Krystyna Prońko, Lora Szafran, Ewa Uryga, Mietek Szcześniak, Beata Przybytek, Krystyna Stańko, Jorgos Skolias, Artur Dutkiewicz, Andrzej Przybielski, Karol Szymanowski, Sławek Jaskułke, Adam Bałdych, Grzech Piotrowski, Maria Sadowska, Monika Borzym, Michał Tokaj, bracia Majewscy, Trio Andrzeja Jagodzińskiego, String Connection, SBB, Walk Away, Atom String Quartet, Funk De Nite, Funky Groove, Piotr Schmidt Electric Band i in.

Festiwal został zapoczątkowany w 2002 r. i jest nieprzerwanie organizowany przez bialskiego muzyka jazzowego Jarosława Michaluka.

Najbliższa XVII edycja Podlasie Jazz Festiwalu zapowiada się bardzo interesująco, rozpocznie ją sobotni koncert wirtuoza organów Hammonda Wojciecha Karolaka i jego Trio świętującego w tym roku swoje 60 lecie pracy artystycznej, po nim usłyszymy jednego z najwybitniejszych amerykańskich gitarzystów- nowojorczyka Deana Browna z czołówką światowego jazzu. Niedzielny maraton rozpocznie od niedawna działające trio szefa festiwalu Jarka Michaluka w autorskim programie, po nim usłyszymy Free Funk Trio znakomitego pianisty i klawiszowca Wojciecha Konikiewicza reaktywowane specjalnie na festiwal. Podlaską ucztę jazzową zakończy koncert wyjątkowej wokalistki Anny Marii Jopek i jej Tria.

Zapraszamy !!!

Program festiwalu:
.
20.10. godz. 18.00
Wojciech Karolak Trio/Wojciech Karolak-org.Hammonda, Tomasz Grzegorski-saksofon tenorowy, Arek Skolik-perkusja/
Dean Brown Group feat.Marvin Smitty Smith /Dean Brown- gitara , Marvin Smitty Smith- perkusja, Linley Marthe –bas, Bernard Maseli-wibrafon-Kat, Mateusz Pliniewicz-skrzypce/

21.10. godz. 17.00
Jarek Michaluk Trio/ Jarek Michaluk-kontrabas, Piotr Wrombel-piano, Marcin Jahr-perkusja/

Free Funk Trio Wojciecha Konikiewicza/Wojciech Konikiewicz-keyboard, piano, Mieczysław Jurecki-bas, Marek Surzyn- perkusja

Anna Maria Jopek Trio/Anna Maria Jopek-śpiew, keyboard, Krzysztof Herdzin- piano, akordeon, instr. perkusyjne, Robert Kubiszyn-bas

ANNA MARIA JOPEK

foto-Zuza Krajewska

Anna Maria Jopek (głos), Krzysztof Herdzin (fortepian), Robert Kubiszyn (gitara basowa),

Anna Maria Jopek występowała przed wielotysięczną publicznością w Hollywood Bowl, Royal Alber Hall czy Carnegie Hall, pojawiła się na wielkich scenach Jarasum Festival czy Tokyo Jazz, jednak Anna Maria Jopek to niekwestionowana mistrzyni kameralistyki. To właśnie kluby sprzyjają najlepiej bliskiemu kontaktowi z publicznością. W Białej Podlaskiej Anna Maria Jopek wystąpi w kameralnej odsłonie w trio. W tej formacji muzycy grają na niezliczonej ilości instrumentów, które potrafią zmieniać w trakcie trwania utworów. Kolory mienią się i przenikają, muzyka wymyka się konwencjom, gatunkom i formom. Zdaje się nie mieć żadnych ograniczeń. „Ten projekt to dużo cudownej zabawy, ale i wielkie wyzwanie” – mówią sami artyści.


Anna Maria Jopek – wokalistka, songwriterka, improwizatorka, wizjonerka, pasjonatka.
Absolwentka Uniwersytetu Muzycznego im. Fryderyka Chopina w Warszawa w klasie fortepianu. Studiowała również filozofię na Uniwersytecie Warszawskim. Śpiewu uczyła się prywatnie u legendarnej prof. Darii Iwińskiej (wcześniej nauczycielki ojca AMJ, Stanisława Jopka, który też był śpiewakiem). Jako pianistka debiutowała mając zaledwie 12 w cyklu koncertów dla dzieci w Filharmonii Narodowej w Warszawie. Natomiast jako wokalistka debiutowała na Festiwalu Piosenki w Białorusi „Słowański Bazar”, gdzie otrzymała osobistą nagrodę Michela Legranda (przewodniczącego jury festiwalu).
Nagrywa i koncertuje na całym świecie z najważniejszymi postaciami naszych czasów.

W Polsce miała zaszczyt śpiewać z Markiem Grechutą, Jeremim Przyborą czy Wojciechem Młynarskim. Na światowych scenach z takimi artystami jak m.in. Pat Metheny, Youssu`n Dour, Bobby McFerrin, Ivan Linz, Branford Marsalis, Nigel Kennedy, Richard Bona, Oscar Castro-Neves, Makoto Ozone, Noa czy Gonzalo Rubalcaba. W 2017 w noworocznym koncercie telewizyjnym spontanicznie wystąpiła też w duecie ze Stingiem.
Śpiewała na najbardziej prestiżowych scenach świata, takich jak: Carnegie Hall, Hollywood Bowl, Royal Festival Hall, Opera w Tokio i Tel Awiwie, Blue Note Tokyo w Hamer Hall w Melbourne. Nagrywała w studiach Real World u Petera Gabriela, Abbey Road w Londynie i Power Station w Nowym Jorku.
Zdobyła wszystkie możliwe prestiżowe nagrody i wyróżnienia, włącznie z Krzyżem Kawalerskim Orderu Odrodzenia Polski przyznanym przez prezydenta Bronisława Komorowskiego za promowanie polskiej sztuki na świecie.
Od pięciu lat eksperymentuje z formami scenicznymi. Wystąpiła w spektaklu „Czas Kobiety” w reż. Leszka Mądzika, dla którego współkomponowała muzykę oraz współpracowała z Teatrem Pieśni Kozła. Ostatni album AMJ z Gonzalo Rubalcabą „Minione” uzyskał status podwójnej platyny.

Wojciech Karolak Trio

Wojciech Karolak – organy Hammonda, Tomasz Grzegorski – saksofon tenorowy
Arek Skolik – perkusja

Wojciech Karolak (ur. 28 maja 1939 w Warszawie) – polski muzyk jazzowy, pianista, kompozytor, saksofonista altowy i tenorowy, aranżer, wirtuoz organów Hammonda. Syn profesora Akademii Sztuk Pięknych Jerzego Karolaka (1907-1984) i Marii zd. Kotschy-Orwid, córki Józefa Orwida.

Kariera muzyczna Wojciecha Karolaka zaczęła się w 1958, kiedy nawiązał współpracę z zespołem Jazz Believers jako saksofonista. W zespole tym występowali także Jan Ptaszyn Wróblewski oraz Krzysztof Komeda. W latach 1959-60 grał na saksofonie w grupie The WreckersAndrzejaTrzaskowskiego.

W 1961 poświęcił się grze na fortepianie w zespole Andrzeja Kurylewicza. Współpracował także z Swingtetem Jerzego Matuszkiewicza. Był też aranżerem i kompozytorem Studia M-2 i Big Bandem Polskiego Radia.W 1962 założył The Karolak Trio wspólnie z Andrzejem Dąbrowskim i wydał pierwszą autorską płytę. W 1963 współpracował z Ptaszynem Wróblewskim w zespole Polish Jazz Quartet. Od 1966 do 1973 przebywał w Szwecji. W okresie tym grał w różnych zespołach, współpracując także z Michałem Urbaniakiem, z którym występował m.in. w Niemczech, Austrii, Szwajcarii i Stanach Zjednoczonych. W 1973 stał się właścicielem organów Hammonda-B3. W latach 1973-1978 współpracował z Janem Ptaszynem Wróblewskim w zespole Mainstream. Współpracował również z Czesławem Bartkowskim, Januszem Muniakiem, Zbigniewem Namysłowskim, Tomaszem Szukalskim, Jarosławem Śmietaną oraz Studiem Jazzowym Polskiego Radia. W 1979 postanowił ograniczyć działalność koncertową i poświęcić się komponowaniu. Pisał piosenki rozrywkowe i kabaretowe, najczęściej do tekstów żony – Marii Czubaszek. W latach 1980 powstały większe formy – suity, muzyka do filmów i spektakli teatralnych, a także liczne tematy jazzowe.

Wojciech Karolak do działalności koncertowej powrócił w 1984, występując w triu Szukalskiego i Bartkowskiego. Z muzykami tymi nagrał płytę długogrającą „Time Killers”, uznaną przez magazyn „Jazz Forum” za najlepszą płytę jazzową lat 80. W następnych latach nagrywał dla Polskiego Radia, a także dla zagranicznych firm fonograficznych. W 1988 Karolak brał udział w nagraniu płyty Obywatela GC, grał tam na organach Hammonda. Od lat 90. XX wieku współpracuje regularnie z Jarosławem Śmietaną, z którym nagrał kilka albumów. W 1995 wraz z Piotrem Baronem i Zbigniewem Lewandowskim założył The High Bred Jazz Trio. Udziela się także w projekcie gospel Magdy Piskorczyk w hołdzie Mahalii Jackson, a także występuje jako członek zespołu Guitar Workshop Leszka Cichońskiego.W 1998, z okazji 40-lecia swej pracy artystycznej, wystąpił ze specjalnym jubileuszowym koncertem podczas Jazz Jamboree. W ankietach magazynu „Jazz International” w latach 1973-74 uznany został za organistę jazzowego Europy, a w rankingu „Jazz Forum” wielokrotnie zwyciężał lub był na czołowych miejscach w kategoriach: aranżer i organista (1983-2014). W 2007 roku pojawił się w filmie Ryś w roli Boogiewoogiewicza. W 2007 otrzymał „Mateusza” – Nagrodę im. Mateusza Święcickiego za całokształt twórczości, przyznaną przez Redakcję Muzyczną Programu 3 Polskiego Radia. W 2010 został uhonorowany nagrodą „Złoty Fryderyk” za całokształt osiągnięć artystycznych. W 2013 roku otrzymał Honorowego Swingującego Kruka przyznawanego dla wielkich osobowości jazzu.

Arek Skolik należy do grona muzyków, którzy nie starają się być nowatorscy za wszelką cenę, raczej chyli on czoła przed dziesięcioleciami tradycji, starając się wpisać w nią swój muzyczny temperament. Lista muzyków, z którymi współpracował jest imponująca: Lee Konitz, Janusz Muniak, Tomasz Gwinciński, Leszek Możdżer, Maciek Sikała, Tomasz Szukalski, Piotr Baron, Piotr Wojtasik, Krzysztof Popek, Jerzy Milian, John Zorn, Steve Logan, Urszula Dudziak, Michał Urbaniak, Zbigniew Namysłowski, Tymon Tymański, Jan Ptaszyn Wróblewski, Jacek Niedziela, Wojciech Niedziela, Shakin Dudi, Jarosław Śmietana, Nigel Kennedy, Wojciech Karolak, Piotr Cieślikowsk, Stanisław Soyka. Od lat zajmuje czołowe miejsca w ankiecie pisma Jazz Forum w kategorii perkusista jazzowy.

Tomasz Grzegorski jest absolwentem Akademii Muzycznej w Katowicach na Wydziale Jazzu i Muzyki Rozrywkowej. Zadebiutował na scenie jazzowej w 1997 roku w zespole Quintessence Eryka Kulma. W roku 1998, wraz z zespołem Parnas Jazz Quintet zostali laureatami 1-go miejsca na festiwalach: Jazz Juniors, Pomorskiej Jesieni Jazzowej, oraz 2-go miejsca na Festiwalu Standardów Jazzowych w Siedlcach. W 1999 roku rozpoczął współpracę z Jerzym Małkiem i jego kwintetem. Zespół zdobył 1 miejsce na festiwalach: Jazz Juniors99,Pomorska Jesień Jazzowa99, oraz Konkursie Młodych Zespołów Jazzowych w Gdyni 2000. Tomasz Grzegorski jest również laureatem 3-go miejsca Międzynarodowych Zmagań Jazzowych w Szczecinie03. W 2005 roku został zaproszony przez światowej sławy skrzypka Nigela Kennedy do zespołu Nigel Kennedy International Quintet z którym to grał koncerty na całym świecie: w Australii, Austrii, Chinach, Czechach, Francji ,Japonii, Korei Płd., Libanie, Norwegii, Palestynie, Szwajcarii, Szwecji i Ukrainie. Współpracował i nagrywał między innymi z:Januszem Muniakiem, Kazimierzem Jonkiszem, Markiem Bałatą, Andrzejem Cudzichem, Wojciechem Groborzem, Wojciechem Karolakiem, Leszkiem Kułakowskim, Jarosławem Śmietaną, słowackim triem Nothing But Swing, Josef "Dodo" Sosoka Jazz Family oraz kubańskim trębaczem Lazaro Cruzem. Występował na wielu festiwalach w kraju jak i zagranicą min.: Jazz Jamboree, Jazz nad Odrą, Sopot Molo Jazz Festiwal, Jazz na Starówce, Świdnik Jazz Festiwal, Festiwal Pianistów Jazzowych w Kaliszu, Komeda Jazz Festiwal, Kaunas Jazz Festival (Litwa),Swing White Nights (St. Petersgurg, Rosja),Jazz pod Hradom (Słowacja),Leverkusen Jazztage (Niemcy), Hague Jazz Festival (Holandia) i wielu innych

Dean Brown Group Feat. Marvin Smitty Smith/USA/

fot.A.Karbowiak

Dean Brown/Git, Marvin Smitty Smith/Drums, Linley Marthe/Bass, Bernard Maseli/El. Vibes

Mateusz Pliniewicz-viol
Najnowszy projekt gitarzysty Deana Browna to międzynarodowa konstelacja muzyków.Sam Dean Brown jest znany głównie ze współpracy z Marcusem Millerem, Davidem Sanbornem oraz The Brecker Brothers. Od wielu lat również z wielkim powodzeniem koncertuje prowadząc swoje własne projekty i promując autorskie wydawnictwa płytowe.W zespole zestaw perkusyjny obsługuje ikona perkusji jazzowej Marvin Smitty Smith.Smith dzielił scenę z takimi sławami jak Sonny Rollins, Hank Jones, Frank Foster i Frank Wess, Art Farmer, Benny Golson, Slide Hampton i Milt Jackson. Terence Blanchard, Donald Harrison, Ray Brown i Phineas Newborn , George Shearing, Bobby Watson, Hamiet Bluiett, Branford Marsalis, David Murray, Emily Remler, Peter Leicht, Kevin Eubanks, Donald Byrd, Monty Alexander, Diane Reeves, Michel Camilo, a Grover Washington Jr Obecnie jest członkiem Steve Coleman Five Elements i Dave Holland Quartet.W 1987 bierze udział w tournee Stinga ” Nothing Like the Sun „w Ameryce Południowej.Muzycy zwykli mówić, że Smitty jest „ bębniarzem bębniarzy”, co najlepiej świadczy o jego wpływie oraz znaczeniu dla współczesnej perkusji jazzowej.

Na gitarze basowej gra posiadacz jednego z „najgorętszych nazwisk” w świecie basu elektrycznego) wieloletni współpracownik Joe Zawinula -Linley Marthe o którym mówi sie że jest „Coltranem basówki”. Skład uzupełnia nasz czołowy wibrafonista elektryczny Bernard Maseli, który ma na swoim koncie współpracę z takimi artystami jak Urszula Dudziak, Michał Urbaniak, Mino Cinelu, Nippy Noya, Bill Bruford, Dean Brown, Mike Stern, Frank Gambale, David Fiuczyński, Eric Marienthal, Bob Malach, Matthew Garrison, Dave Samuels, Ewa Bem, Lora Szafran, Mieczysław Szcześniak i wielu innych. Jest autorem wielu kompozycji i aranżacji (również produkcje radiowe) i nagrał ponad czterdzieści płyt.Wszyscy muzycy kwartetu wzięli udział w nagraniu najnowszej płyty Deana Browna pod tytułem „UNFINISHED BUSINESS” złożoną z autorskich kompozycji Browna oraz Smittego.Płyta ukazała się 18 września ubiegłego roku roku i jest promowana koncertami kwartetu w Japonii, USA i całej Europie.

Free Funk Trio Wojciecha Konikiewicza

Wojciech Konikiewicz-keyboard, piano, Mieczysław Jurecki-bas, Marek Surzyn- perkusja

Zespół ten powstał latem 1982 roku, na fali powrotu środowiska jazzowego do aktywności, zawieszonej w momencie wprowadzenia stanu wojennego. Klub jazzowy Rura – miejsce kultowe był punktem spotkań muzyków, sympatyków, ale także przedstawicieli innych gatunków sztuki. To tu wpadali aktorzy pobliskiego Teatru Współczesnego, literaci, niemal cała wrocławska bohema.

Właśnie w Rurze doszło do spotkania i pierwszych prób tria, które powołał do życia jeden z niespokojnych duchów wrocławskiego jazzu, młody pianista i klawiszowiec Wojciech Konikiewicz. Zaprosił do współpracy swego rówieśnika Mieczysława Jureckiego – basistę już wtedy utytułowanego i cenionego, działającego zarówno w świecie jazzu, rocka jak i muzyki pop oraz Jacka Ratajczyka – młodego, zdolnego perkusistę o wielkim potencjale, otwartego na nowe kierunki i style.

Lider napisał wszystkie kompozycje dla zespołu. Po kilku dniach wspólnego ćwiczenia muzycy wyszli na scenę legendarnego klubu i … wzbudzili sensację, przedstawiając prawdziwą mieszankę wybuchową – funk, free jazz, rytmy disco, czy reggae, wreszcie elementy bebopu a nawet wtedy absolutnej nowości – harmolodic!

Jurecki używający basu bezprogowego w ekstatycznych solach, jak też w grze z Ratajczykiem stanowił z nim wręcz atomową sekcję rytmiczną, tworząc idealny podkład dla pianisty, który używał zarówno akustycznego fortepianu, jak też fortepianu elektrycznego Rhodesa oraz Mini Mooga. Konikiewicz zaproponował wtedy otwarte, pełne pasji podejście do improwizacji, dalece przekraczając granice jazzowej poprawności, idąc od funku, przez klastery bliskie stylowi Cecila Taylora do śmiałych eksperymentów brzmieniowych wykorzystujących elektronikę.

Trans i energia tej muzyki wywołały prawdziwy wstrząs w środowisku, przełamując stereotypy i zdobywając nowych, głównie młodych słuchaczy.

Trio mimo ledwie kilkumiesięcznego żywota okazało się punktem zwrotnym dla jego muzyków.

Konikiewicz po aktywnie spędzonych w rodzinnym mieście dwóch kolejnych latach wyjechał do Warszawy i rozpoczął tam intensywną działalność koncertową, nagraniową i kompozytorską, współtworząc wiele ważnych dla polskiego jazzu formacji takich jak Sesja Acoustic Action, Free Cooperation, Tribute To Miles Orchestra współpracując z elitą muzyków polskich (Szukalski, Przybielski, Stańko, Rek, Konrad, Wegehaupt i inni) ale i zagranicznych, koncertując bodaj na wszystkich kontynentach i biorąc udział w wielu międzynarodowych projektach.

Trwająca od 1985 r intensywna współpraca z brytyjską grupą Pinski Zoo zaowocowała w 2002 r powstaniem tria Zone K ze Steve Harrisem – dr i Janem Kopinskim – sax, które nagrało znakomicie przyjętą w Anglii płytę „Konikiewicz & Kopinski Zone K”(SLAM Productions). W jednej z wielu pozytywnych recenzji(The Wire, Jazzwise, Jazz Views), wybitny krytyk John Fordham w The Guardian wręcz określił polskiego pianistę jako „excellent Konikiewicz”.

Z kolei znany izraelski dziennikarz jazzowy Adam Baruch tak o nim pisał: „Konikiewicz is an absolute wizard with his synthesizers, able to create an infinite variety of sounds and colors, which is truly amazing.”

Wszechstronność zainteresowań artysty obejmuje także wieloletnią współpracę jako producent i klawiszowiec z czołówką polskiego rocka ( Janerka, Ciechowski, Lipiński, Brylewski, Staszczyk, Budzyński i in.) oraz muzykę elektroniczną, filmową i teatralną (kilkadziesiąt tytułów).

Wykłada również i prowadzi warsztaty na polskich, brytyjskich i amerykańskich uczelniach.

W ostatnich latach koncertował ze swoimi autorskimi składami i projektami w Azji (Chiny, Korea Pd, Indie, Japonia) i Europie (m.in. Wielka Brytania). Jesienią 2018 ponownie wystąpi w Chinach ze swoim sekstetem.

Ma w dorobku ponad 100 płyt.

Z kolei Mieczysław Jurecki to człowiek – instytucja. Łatwiej byłoby wyliczyć muzyków i zespoły, z którymi nie pracował, niż odwrotnie. Ten świetny basista zaliczył w swej karierze i wielkie orkiestry(Alex Band) i znakomite rockowe firmy(Budka Suflera, Perfect) i skrajne, jazzowe eksperymenty(Teatr Instrumentalny Ryszarda Miśka, MSA 1111). Komponuje, koncertuje i współpracuje z niezliczonym kręgiem wybitnych artystów polskiej sceny pop, rocka i jazzu. Jego twórcza energia nie ogranicza się tylko do wykonawstwa – stworzył w Lublinie jeden z najciekawszych polskich festiwali „Solo życia”. Kipi pomysłami, nieustannie nagrywa(ma w dorobku ponad trzystu płyt) i koncertuje, znajdując także czas na działanie społeczne (ZAiKS, Związek Zawodowy Muzyków RP, ZAKR, SAWP i in.)

Perkusista oryginalnego składu tria Jacek Ratajczyk z przyczyn zdrowotnych nie był w stanie w pełni rozwinąć swej kariery.

Mimo upływu czasu przygoda z 1982 roku pozostaje w pamięci artystów na tyle głęboko, że zdecydowali się na reaktywację Free Funk Tria, zapraszając do współpracy innego, równie legendarnego artystę:

perkusistę Marka Surzyna. Muzyk ten, jeden z pionierów funku i jazz rocka w Polsce, w ramach swej bogatej i długiej kariery ma za sobą współpracę z czołówką polskiego jazzu, rocka i popu – od Krzysztofa Ścierańskiego, przez Tadeusza Nalepę do Maryli Rodowicz. Nagrał ok dwustu płyt, w tym także szereg autorskich.

Jest jednym z nielicznych polskich perkusistów – endorserów wielkich firm produkujących jego koronny instrument (Zildjian, DW).

Na koncercie w ramach Podlasie Jazz Festival muzycy przedstawią oryginalny program z pierwszych koncertów tria, wzbogacony o kilka nowych utworów lidera.

Będzie to mocny powrót do przeszłości, powiązanej z teraźniejszością poprzez historię wybitnych muzyków tworzących to niezwykłe trio. Na scenie pojawi się bogate instrumentarium: zarówno klawiszowe, jak i związane z gitarą basową, które dopełni specjalnie zbudowany w USA dla Marka Surzyna customowy zestaw perkusji DW oraz talerze kultowej manufaktury Zildjian.

Wojciech Konikiewicz:
„Wracając do przeszłości, spoglądamy w przyszłość. Tak jak wtedy, tak i dziś należy wyprzedzać swój czas. Z takiego formatu artystami jest to możliwe i wręcz konieczne.”

Jarek Michaluk Trio

fot.Mateusz Buczel

Jarek Michaluk-kontrabas, Piotr Wrombel-piano, Marcin Jahr-perkusja
To nowy projekt basisty Jarka Michaluka absolwenta Akademii Muzycznej w Katowicach Wydz. Jazzu. Na program koncertu składają się kompozycje lidera o zróżnicowanym charakterze . Jest tu miejsce i na balladę jazzową, funky, bluesa, soul, swing, bossa novę, po momenty transowe. Skład zespołu uzupełniają dwaj czołowi polscy muzycy jazzowi: Piotr Wrombel grający na fortepianie i perkusista-Marcin Jahr.

Jarek Michaluk
kontrabasista, gitarzysta basowy, kompozytor, pedagog, animator życia muzycznego. Absolwent katowickiej Akademii Muzycznej Wydziału Jazzu w klasie kontrabasu prof. Jacka Niedzieli. Debiutował w 1988 r. podczas Ogólnopolskiego Konkursu Jazz Juniors w Krakowie, zdobywając z zespołem Jazz Trio II nagrodę. Wspólpracował m.in. Z Janem Ptaszynem Wróblewskim, Karolem Szymanowskim, Ewą Urygą, Jorgosem Skoliasem, Michałem Kulentym , Maciejem Strzelczykiem Grzegorzem Kapołką , Adamem Wendtem, Marcinem Olakiem, Danutą Błażejczyk, Natalią Niemen, Małgorzatą Markiewicz. Miał także okazję występować z muzykami z zagranicy jak: Mark Soskin,/USA/ Walter Smith III/USA/, Frank Parker /USA/, Ulf Johansson Werre-/Szwecja/, Goran Larsen-/Szwecja/, Heinz von Moisy- /Niemcy/
Ma na swym koncie nagranych 6 płyt w tym jedną z Janem Ptaszynem Wróblewskim, na której znalazło się kilka jego utworów. A jedna z kompozycji trafiła na płytę The Best Of Polish Smooth Jazz .
Jest twórcą oraz dyrektorem artystycznym dwóch znanych festiwali: Podlasie Jazz Festival oraz Biała Blues Festival, od ponad 20 lat- prezesem Bialskopodlaskiego Stowarzyszenia Jazzowego.