XVIII Podlasie Jazz Festival
19-20 października 2019
Biała Podlaska aula AWF ul. Akademicka 2
Honorowy Patronat:
Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego w Lublinie
Prezydent Miasta Biała Podlaska Michał Litwiniuk
Organizator: Bialskopodlaskie Stowarzyszenie Jazzowe www.bialajazz.pl
Dyrektor Festiwalu: Jarosław Michaluk
Prowadzenie Festiwalu: Piotr Wróblewski -dziennikarz muzyczny Radia Lublin
Festiwal został dofinansowany ze środków Urzędu Marszałkowskiego w Lublinie oraz Urzędu Miasta Biała Podlaska
Bilety w cenie 60 zł- I dzień, 60 zł- II dzień, karnet 100 zł Przedsprzedaż biletów: Pizzeria „Roma” ul. Brzeska 1 tel. 83/344 44 20 Kawiarnia CoffeeLove Pl. Rubina 11-14 kom.693 890 281 Sklep Muzyczny ” Music Audio” ul. Janowska 11 tel.83/342 47 57 Sprzedaż internetowa- www. niezla-sztuka.pl Klub festiwalowy – kawiarnia „CoffeLove” -Plac Rubina 11-14
18 edycja festiwalu będzie obfitowała w wiele wydarzeń muzycznych. Rozpocznie się projekcją nowego filmu ” Ikar.Legenda Mietka Kosza” reż. Maciej Pieprzyca, muz. Leszek Możdżer, nagrodzonego Srebrnymi Lwami podczas 44 Festiwalu Filmowego w Gdyni. Po raz pierwszy na scenie festiwalowej zaprezentują się : Dorota Miśkiewicz z zespołem, Piotr Wojtasik i jego kwintet, Kwartet Dawida Lubowicza oraz Marcin Olak Trio.W związku z przypadającą 50 rocznicą śmierci Krzysztofa Komedy i ogłoszonym przez UNESCO rok 2019 -Rokiem Krzysztofa Komedy Trzcińskiego, organizatorzy zaprosili na tę okazję Sekstet legendarnego saksofonisty Jana Ptaszyna Wróblewskiego, który należał do słynnego Sekstetu Komedy. Z kolei koncert znanych wokalistów Danuty Błażejczyk i Mariusza Szabana uczci 200 setną rocznicę urodzin wybitnego twórcy Opery Narodowej Stanisława Moniuszkę, wykonując we własnych oryginalnych opracowaniach pieśni ze „Śpiewnika Domowego” kompozytora.
Podlasie Jazz Festival to jeden z najciekawszych i najpopularniejszych festiwali jazzowych Polski wschodniej, który na stałe wrósł w pejzaż kulturalny stolicy Południowego Podlasia Białej Podlaskiej. Od wielu lat lat cieszy się nieprzerwanie dużym zainteresowaniem wśród wielbicieli jazzu. Występowali na nim znakomici polscy artyści oraz międzynarodowe gwiazdy ze Stanów Zjednoczonych, Europy Zachodniej, Ameryki Południowej, Indonezji, a także Białorusi, Ukrainy. Festiwal stwarza również możliwość występów młodym obiecującym muzykom jazzowym, którzy zostali już wcześniej zauważeni i docenieni.Koncertowali tutaj m.in. : Kevin Mahogany, Hiram Bullock, Michael „Patches` Stewart, Dean Brown , Marvin Smitty Smith, Linley Marthe, Saskia Laroo, Nippy Noya, Steve Logan, Felton Crews, Mc Stewlocks, Apple Tea. A z polskich wykonawców: Urszula Dudziak, Jan Ptaszyn Wróblewski, Zbigniew Namysłowski, Ewa Bem, Tomasz Szukalski, Wojciech Karolak, Włodzimierz Nahorny, Krzesimir Dębski, Włodek Pawlik, Henryk Miśkiewicz, Piotr Baron, Kazimierz Jonkisz, Aga Zaryan, Anna Maria Jopek, Stanisław Soyka, Marek Bałata ,Krzysztof Ścierański, Marek Napiórkowski, Cezary Konrad, bracia Niedzielowie, Grażyna Łobaszewska, Krystyna Prońko, Lora Szafran, Ewa Uryga, Mietek Szcześniak, Beata Przybytek, Krystyna Stańko, Jorgos Skolias, Artur Dutkiewicz, Krzysztof Herdzin, Andrzej Przybielski, Karol Szymanowski, Sławek Jaskułke, Adam Bałdych, Grzech Piotrowski, Maria Sadowska, Monika Borzym, Michał Tokaj, bracia Majewscy, Trio Andrzeja Jagodzińskiego, String Connection, SBB, Walk Away, Atom String Quartet, Funk De Nite, Funky Groove, Piotr Schmidt Electric Band i in.
Festiwal istnieje od 2002 roku, a jego pomysłodawcą i twórcą jest muzyk Jarosław Michaluk.
17.10. godz.20.15. /czwartek/Spotkania filmowe/
Kino „Merkury-Nove kino” Biała Podlaska Projekcja filmu „Ikar. Legenda Mietka Kosza” Film oparty na biografii tragicznie zmarłego w wieku 29 lat legendarnego pianisty jazzowego Mieczysława Kosza -reż. Maciej Pieprzyca, muz. Leszek Możdżer
19.10. godz.17/sobota/ aula AWF
Marcin Olak Trio/Marcin Olak- gitary, Wojciech Pulcyn- kontrabas, Sebastian Frankiewicz -perkusja/
Piotr Wojtasik Quintet / Piotr Wojtasik-trąbka, Macin Kaletka – saksofon, Michał Tokaj – fortepian, Sławomir Kurkiewicz – kontrabas, Michał Miśkiewicz-perkusja/
Danuta Błażejczyk & Mariusz Szaban- Moniuszko odczarowany
/Danuta Błażejczyk-śpiew, Mariusz Szaban-śpiew, Tomasz Filipczak-fortepian, Piotr Malicki-gitary, Konrad Kubacki- git.basowa, kontrabas, Andrzej Błażejczyk -perkusja/
20.10. godz.17/niedziela/ aula AWF
Dawid Lubowicz Quartet /Dawid Lubowicz-skrzypce, Krzysztof Herdzin-fortepian, Wojciech Pulcyn-kontrabas, Łukasz Żyta-perkusja/
Jan Ptaszyn Wróblewski Sekstet- Tribute to Krzysztof Komeda/Maciej Sikała-saksofon tenorowy, Henryk Miśkiewicz-saksofon altowy, Robert Majewski-trąbka, flugelhorn, Wojciech Niedziela-fortepian, Sławek Kurkiewicz-kontrabas, Marcin Jahr-perkusja
Dorota Miśkiewicz z zespołem/Dorota Miskiewicz-śpiew, Marek Napiórkowski- gitary, Michał Tokaj-instr.klawiszowe, Michał Kapczuk-bas, Sebastian Frankiewicz- perkusja/
Jak podaje menedżer Jana Ptaszyna Wróblewskiego, legendarny saksofonista nie będzie mógł wystąpić podczas 18 Podlasie Jazz Festival z przyczyn osobistych. W zastępstwie zagra gdański wirtuoz saksofonu Maciej Sikała. Za zmianę przepraszamy.
fot. Krzysztof Machowina
Marcin Olak/Imagine Nation
Imagine Nation to projekt łączący elementy współczesnej kompozycji z improwizacją. Muzycy wchodzący w skład zespołu grają jazz, ale tym razem spróbują wyjść poza mainstreamowy idiom.
Lider zespołu, Marcin Olak, jest znany z łączenia współczesnej kameralistyki z jazzem, ale przez ostatnie lata eksperymentował z formami otwartymi. Imagine Nation to próba połączenia tych dwóch światów – z jednej strony muzyka precyzyjnie skomponowana i improwizacja dokładnie umieszczona w formie utworu, a z drugiej strony forma otwarta, bez żadnych narzuconych reguł, będąca w całości wynikiem spotkania muzyków, dziejąca się tu i teraz.
Imagine Nation wystąpi w składzie:
• Marcin Olak – gitary
• Wojciech Pulcyn – kontrabas
• Sebastian Frankiewicz – perkusja
fot. Katarzyna Stańczyk
PIOTR WOJTASIK QUINTET – TO WHOM IT MAY CONCERN
Płyta „To Whomit May Concern” to najnowsze wydawnictwo Piotra Wojtasika. Na płycie pojawiają się muzycy, z którymi współpracował na przestrzeni lat w różnych składach. Wojtasik zaprosił do współpracy: Viktora Tótha (Węgry), Sylwestra Ostrowskiego, Bobby’egoFew (USA, Francja), JorisaTeepe (Holandia), John’egoBetscha (USA, Francja). Kompozycje zostały napisane specjalnie z myślą o trasie koncertowej z legendą światowego jazzu – Bobby’mFew. Nagranie zrealizowano w LesStudios de Meudon we Francji. Na płycie znajduje się osiem autorskich kompozycji Piotra Wojtasika.
Zespół wystąpi w składzie:
Piotr Wojtasik – trąbka
Macin Kaletka – saksofon
Michał Tokaj – fortepian
Sławomir Kurkiewicz – kontrabas
Michał Miśkiewicz– perkusja
Piotr Wojtasik – urodził się 10 czerwca 1964 roku we Wrocławiu. Wirtuoz trąbki, znakomity improwizator i kompozytor, od przeszło 30 lat przemawia własnym, niepowtarzalnym, muzycznym językiem. Nagrywał i koncertował w większości krajów Europy, w Maroku, Izraelu, Kanadzie, Stanach Zjednoczonych, Japonii i Indiach. W latach 80. i 90. reprezentował nurt nowoczesnego bop’u, który obecnie przyjął formę bardziej indywidualną, opartą w części na jazzie modalnym z niewielkimi elementami free i muzyki etnicznej. Stale współpracuje z takimi muzykami jak: John Betsch, JorisTeepe, Viktor Tóth, Steven McCraven, Nicolas Simion, Michał Barański, Michał Miśkiewicz, Michał Tokaj. Od lat zapraszany jest do współpracy przez legendarnego saksofonistę Billy’ego Harpera. Brał udział w licznych projektach specjalnych z udziałem gigantów światowego jazzu, takich jak: Kenny Garrett, Joe Lovano czy ArchieShepp. Równocześnie występował jako sideman w innych zespołach, w skład których wchodzili muzycy takiej rangi, jak: Victor Lewis, George Cables, Kirk Lightsey czy Joe LaBarbera. Jest jednym z niewielu polskich muzyków, którzy są cyklicznie zapraszani do międzynarodowych projektów, takich jak: Michel Donato Quintet czy European Jazz Ensemble. Gościnnie wziął udział w nagraniu ponad kilkudziesięciu albumów. Na swoim koncie ma 11 autorskich płyt, które zdobyły wysokie uznanie wśród krytyków i melomanów. Albumy „Circle” oraz „Hope” otrzymały prestiżową nagrodę polskiej branży muzycznej – Fryderyka. Pozostałe, w większości, były do niej nominowane. Sam Wojtasik otrzymał dwa Fryderyki w 2008 roku w kategorii Muzyk Jazzowy Roku oraz jako autor Najlepszej Jazzowej Płyty Roku, właśnie za album „Circle”. Wielokrotnie zwyciężał w rankingu Jazz Top magazynu Jazz Forum. Najnowsza płyta „To Whomit May Concern” ukazuje wrażliwość Wojtasika zarówno w sferze wykonawczej, kompozytorskiej, jak i w pieczołowicie dobranej obsadzie muzyków.
https://www.facebook.com/piotrwojtasikmusic/
Danuta Błażejczyk & Mariusz Szaban- Moniuszko odczarowany
DANUTA BŁAŹEJCZYK-śpiew MARIUSZ SZABAN -śpiew TOMASZ FILIPCZAK – fortepian
KONRAD KUBICKI– gitara basowa , kontrabas
ANDRZEJ BŁAŻEJCZYK – perkusja
PIOTR MALICKI – gitary
To piękne pieśni ze „Śpiewnika Domowego” w nowych, często zaskakujących aranżacjach napisanych między innymi przez tak wybitnych muzyków jak Andrzej Jagodziński, Włodzimierz Nahorny, Marek Błaszczyk, Tomasz Dworakowski, Jacek Piskorz, Miłosz Wośko.
Utrzymane w rytmie samby, bossanovy i ballady jazzowej, zgodnie z wolą Moniuszki trafiają „pod polskie strzechy” i zaczynają żyć na nowo, tak jakby 200 lat nic dla nich nie znaczyło. Są pięknymi piosenkami z gatunku tych, których słucha się całym sercem – niosą radość, zadumę i refleksję nad sensem życia, siłą miłości. Bo zawsze ludzie mimo upływu lat, kochają tak samo i tak samo dla każdego ważne jest szczęście.
Wykonawcami są: Danuta Błażejczyk piosenkarka, autorka tekstów, producent i prezes Fundacji Apetyt na Kulturę, Mariusz Szaban – uznany wokalista i pianista,
Towarzyszy im zespół muzyczny pod kierownictwem znakomitego pianisty Tomka Filipczaka
Usłyszeć można około 20 utworów St. Moniuszki, do tekstów wybitnych polskich poetów: „Prząsniczka” ( J. Czeczot), ,,Znasz li ten kraj” (A. Mickiewicz), ,,Dziad i baba” (J. I. Kraszewski), „Nie powróci” (J. Czeczot) ,,Pieśń wieczorna” (Wł. Syrokomla), ,,Ofelia” (W. Szekspir), ,,Dumka” (J. Czeczot), ,,Zgadzanie się z wolą boską” (A. S. Krasiński).
Pomysłodawcą i producentem projektu jest Fundacja „ Apetyt na Kulturę”, założona w 2006 roku przez piosenkarkę Danutę Błażejczyk. Głównym celem Fundacji jest wspieranie i popularyzacja przedsięwzięć kulturalnych z dziedziny literatury, teatru, muzyki, sztuk plastycznych, fotografii i filmu. Fundacja organizuje i finansuje projekty kulturalne i artystyczne (m.in. koncerty, spektakle teatralne, widowiska, wystawy, prezentacje artystyczne) oraz ustanawia i przyznaje stypendia pieniężne i nagrody dla artystów oraz szczególnie uzdolnionych artystycznie dzieci i młodzieży.
fot. Sesil Cecylia
Dawid Lubowicz Quartet/Dawid Lubowicz-skrzypce, Krzysztof Herdzin- fortepian, Wojciech Pulcyn- kontrabas, Łukasz Żyta- perkusja/
Dawid Lubowicz pochodzi z zakopiańskiej rodziny o bogatych tradycjach muzycznych. Jest absolwentem Akademii Muzycznej im. F. Chopina w Warszawie, w klasie skrzypiec prof. Konstantego Andrzeja Kulki oraz Akademii Muzycznej im. K. Szymanowskiego, w klasie skrzypiec jazzowych
dr Henryka Gembalskiego.
Dawid Lubowicz jest laureatem wielu festiwali i konkursów. W ostatnich latach zdobył: IV nagrodę w konkursie kompozytorskim „Crossover Composition Award 2015”, III miejsce w I edycji Międzynarodowego Jazzowego Konkursu Skrzypcowego im. Zbigniewa Seiferta oraz nagrodę specjalną Europejskiego Centrum Muzyki Krzysztofa Pendereckiego w Lusławicach (lipiec 2014); Z Atom String Quartet: Grand Prix Jazz Melomani 2010, Aniołek Jazzowy Bielskiej Zadymki Jazzowej 2011, Fryderyk 2011 (Jazzowy Fonograficzny Debiut Roku), Fryderyk 2012 (Album Roku Muzyka Jazzowa), Złote Gęśle Festiwalu Nowa Tradycja 2012, Grand Prix 9. Międzynarodowego Konkursu Jazzowego w Bukareszcie (2015).
Współtworzył następujące zespoły: Opium, alTango, Lubowicz Jazz Quartet, East Wall Jazz Quartet, Bester Quartet i Atom String Quartet.
Współpracował z wieloma artystami polskiej oraz międzynarodowej sceny muzycznej, m.in.: Mino Cinelu, Lars Danielsson, Krzesimir Dębski, Urszula Dudziak, Zohar Fresco, Paolo Fresu, Gil Goldstein, Wolfgang Haffner, Mathias Haus, Krzysztof Herdzin, Anna Maria Jopek, Christian von Kaphengst, Kayah, Natalia Kukulska, Jerzy Maksymiuk, Branford Marsalis, Bobby McFerrin, Marek Moś, Leszek Możdżer, André Ochodlo, Janusz Olejniczak, Grzech Piotrowski, Vladislav Adzik
Sendecki, Józef Skrzek, Rupert Stamm, Adam Sztaba, Elżbieta Wojnowska, Aga Zaryan,
a także zespołami: AUKSO Orkiestra Kameralna Miasta Tychy, Elbląska Orkiestra Kameralna, Kwartet Góralski Sebastiana Karpiela Bułecki, Motion Trio, Sinfonia Viva i World Orchestra Grzecha Piotrowskiego.
W swojej pracy artystycznej zajmuje się również działalnością twórczą jako aranżer i kompozytor. Od wielu lat współpracuje z m. in. : Atom String Quartet, Teatrem Muzycznym Roma w Warszawie, Teatrem Narodowym, Teatrem Starym w Lublinie, Operą Nova w Bydgoszczy, Teatrem Muzycznym im. D. Baduszkowej w Gdyni, Teatrem Muzycznym w Poznaniu. Wraz z bratem Jakubem jest współautorem muzyki do najnowszej produkcji Teatru Muzycznego Roma „Piloci”.
W maju 2018 ukazała się płyta „Inside” – jego debiut w roli solisty-leadera. Płyta otrzymała nominację do Fryderyka 2019 w kategorii Album Roku Jazz, zaś Dawid Lubowicz został nominowany w kategorii Debiut Roku Jazz.
Jan Ptaszyn Wróblewski Sextet
Jan Ptaszyn Wróblewski Sekstet- Tribute to Krzysztof Komeda/Maciej Sikała-saksofon tenorowy, Henryk Miśkiewicz-saksofon altowy, Robert Majewski-trąbka, flugelhorn, Wojciech Niedziela-fortepian, Sławek Kurkiewicz-kontrabas, Marcin Jahr-perkusja
Sekstet Jana Ptaszyna Wróblewskiego powstał 24 lata temu. Oprócz Ptaszyna w jego skład wchodzą Henryk Miśkiewicz (saksofon altowy), Robert Majewski (trąbka i flugelhorn), Wojciech Niedziela (fortepian), Sławomir Kurkiewicz (bas) oraz Marcin Jahr (perkusja). Okazjonalnie w zespole pojawiają się także Łukasz Poprawski (saksofon altowy i sopranowy), Andrzej Święs (bas), Michał Kapczuk (bas) i Krzysztof Gradziuk (perkusja). Zespół wyspecjalizował się w przygotowywaniu specjalnych programów. Do tej pory były to CICHA WODA I INNE JAZZY z wokalistką Lorą Szafran, który obejmował jazzowe wersje najbardziej znanych piosenek polskich z dawnych lat. TRZASKOWSKI! – jedyny dotąd przygotowany w Polsce program poświęcony twórczości Andrzeja Trzaskowskiego. HALKA – Jazz Interpretations, który jest suitą jazzową opartą na motywach opery Stanisława Moniuszki, oraz CAPELLA VARSOVIENSIS – jazzowe wersje piosenek Henryka Warsa, które znalazły swój finał na specjalnie wydanej płycie.
Projekt „Komeda. Moja słodka europejska ojczyzna” przygotowywany był przez wiele lat, aż doczekał się premiery w 2013 roku. Swój udział miał tu Krzysztof Balkiewicz, wiceprezes Stowarzyszenia Opieki Nad Spuścizną Krzysztofa Komedy. Materiał koncertowy przygotowany został na zespół i recytatora. Tego rodzaju łączenie jazzu i poezji miało już miejsce w Polsce w 1957 roku, kiedy to Andrzej Trzaskowski przygotował muzyczną oprawę, której towarzyszyły wiersze Konstantego Ildefonsa Gałczyńskiego recytowane przez Wojciecha Siemiona, oraz w 1960 roku, gdy Krzysztof Komeda grał jazz w rytm poezji Jerzego Sity prezentowanych przez znów niezmordowanego Siemiona i Halinę Mikołajską. Siedem Lat potem Komeda wydał w Niemczech jedną ze swych najsłynniejszych płyt „Meinesusseeuropaischeheimat” z poezją przygotowaną i przetłumaczoną przez Karla Dedeciusa. Płytę tę uznano za najlepszą w swoim stylu na kontynencie. I właśnie zawarty na niej materiał stał się tematem, który Ptaszyn postanowił przerobić na swój styl dla sekstetu, oddając tym samym swoisty salut Komedzie. Tym razem w roli recytatora wystąpił Andrzej Seweryn. Punktem kulminacyjnym stało się wydanie rok temu albumu płytowego pt. „Moja słodka europejska ojczyzna”, który zrobił karierę nie tylko z muzycznego punktu widzenia – pojawił się na rynku w okresie wzmożonej działalności politycznej, której jednym z haseł było zjednoczenie europejskie. Pomijając kontekst pozasceniczny, album zyskał miano jednego z najlepszych w 2018 roku w ankiecie magazynu „Jazz Press”, zaś sekstet, w różnych konfiguracjach, zaczął coraz częściej pojawiać się z jego prezentacją na krajowych scenach. Niestety, ze powodów organizacyjnych oraz ze względu na zdrowie lidera już bez prezentacji poetyckich. Za to ze zdecydowanie większą akcentacją muzyczną. W Białej Podlaskiej sekstet wystąpi w składzie: Jan Ptaszyn Wróblewski (ts), Henryk Miśkiewicz (as), Robert Majewski (tp), Wojciech Niedziela (p), Sławomir Kurkiewicz (b) i Marcin Jahr (dr).
DOROTA MIŚKIEWICZ Wokalistka 2017 roku wg ankiety Jazz Forum przeprowadzonej wśród krytyków I dziennikarzy muzycznych. Wokalistka, kompozytorka, autorka tesktów, pomysłodawczyni i „spoiwo artystyczne” bezprecedensowego projektu PIANO.PL , podczas którego po raz pierwszy w historii polskiej muzyki na jednej scenie, w kameralnych duetach z towarzyszeniem Atom String Quartet zaprezentowało się kilkunastu wybitnych polskich pianistów trzech generacji: m.in. Włodzimierz Nahorny, Andrzej Jagodziński, Leszek Możdżer, Marcin Wasilewski, Krzysztof Herdzin, Dominik Wania, Piotr Orzechowski “Pianohooligan”, Grzegorz Turnau, Lutosławski Piano Duo (Bartłomiej Wąsik i Emilia Sitarz).Jej konsekwencja, zapał, wyobraźnia, talent oraz magnetyczna osobowość zaowocowały wydarzeniem, podczas którego 1200 osobowa publiczność wstała owacyjnie z krzeseł w niecałe trzy sekundy po wybrzmieniu ostatniego utworu, a bisom nie było końca. Za koncert i płytę PIANO.PL Dorota Miśkiewicz została nominowana do nagrody polskiego przemysłu fonograficznego Fryderyki w kategoriach Jazzowy Album Roku oraz Jazzowy Artysta Roku, nagrody Koryfeusz Polskiej Muzyki, i zwyciężyła w plebiscycie Jazz Top magazynu Jazz Forum w kategoriach Jazzowe Wydarzenie Roku i Album Roku. Dorota Miśkiewicz ukończyła klasę skrzypiec w Akademii Muzycznej im. Fryderyka Chopina w Warszawie. Na skrzypcach gra nadal (m.in. w projektach Włodzimierza Nahornego dedykowanych Chopinowi, Szymanowskiemu, Karłowiczowi), ale szerokiej publiczności znana jest przede wszystkim za sprawą dokonań wokalnych.Jako jedna z nielicznych śpiewała i nagrywała w duecie z Cesarią Evorą, ich wspólna piosenka „Um Pincelada” spotkała się ze znakomitym przyjęciem miłośników muzyki na całym świecie. Ten duet pociągnął za sobą kolejny – piosenkę „So gia” nagraną ze światowej sławy pianistą, Stefano Bollanim. Ma na swoim koncie współpracę z: Nigelem Kennedym, Davidem Murrayem, Louisem Winsbergiem, Kepą Junkerą, Tomaszem Stańko i całą plejadą artystów polskiej sceny muzycznej. Zakotwiczona w jazzie, wielokrotnie wypływała na szerokie wody eksperymentów – zarówno te bardziej egzotyczne, jak i bliższe polskim brzegom. Szczególnie bliska jest jej muzyka brazylijska, czego wyrazem była m.in. płyta Caminho, na której partie perkusjonaliów nagrał wybitny, brazylijski perkusjonista, Guello. Interesującym eksperymentem była także płyta i trasa koncertowa „Lutosławski, Tuwim. Piosenki nie tylko dla dzieci” realizowane przez Dorotę z grupą Kwadrofonik, specjalizującą się w wykonawstwie muzyki współczesnej. Nagrała 7 autorskich płyt, niezliczona jest także liczba kolaboracji, w których brała udział na zaproszenie innych artystów. Artystce towarzyszy czteroosobowy zespół z następującym instrumentarium: gitara // instrumenty klawiszowe // bas // perkusja